.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم دو دستگی در شورای شهر ساری
پنجاه‌ و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در حالی در تالار جلسات شورای اسلامی شهر ساری برگزار شد که حواشی موجود در شهرداری ساری همچنان ادامه دارد و بحث بر سر عملکرد شهردار سابق نقل محفل این جلسه بوده است.

به گزارش شمال نیوز،  پنجاه‌ و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری صبح امروز روز شنبه با حضور اصحاب رسانه و  اعضای شورای شهر به صورت علنی در تالار جلسات شورای شهر ساری آغاز شد.

*لحظه بحران شهرداری ساری خواهد رسید

سخنگوی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه طی سخنانی اظهار کرد: بندهایی را مصوب کردیم، بیکار نبودیم و الان همه سازمان‌ها و سیستم شهرداری تعطیل شدند.

 قاسم قاسمی تصریح کرد: از ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد شهر ساری که در حساب شهرداری است  با سود آن شهر را می‌گردانند و با سود آن حقوق کارگران و کارکنان را می‌دهند و لحظه بحران شهرداری ساری خواهد رسید.

*کل سیستم شهرداری روی هوا است

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ میلیون تومان اوراق داشتیم، خاطرنشان کرد: امسال حقوق، مزایا، دستمزد و هزینه‌های جاری ضروری و غیرضروری در شهر ساری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

قاسمی یادآور شد: هیچ اقدامی برای دریافت اوراق در شهرداری ساری صورت نگرفت و سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌های ثابت هر هفته که شهرداران به وزارت‌خانه‌ها می‌رفتند، تعطیل شد و ما همچنان درگیر انتخاب شهردار و سرپرست هستیم و کل سیستم شهرداری روی هوا است و در آینده‌ای نزدیک بحران به وجود خواهد آمد.

 سخنگوی شورای شهر ساری بیان کرد: مهمترین عامل عدم اجرای پروژه‌های امروز ساری، نبود هماهنگی معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری ساری است‌.

 
*وضعیت نیروها مشخص شود

 قاسمی گفت: به دفتر فرزانه سرپرست فعلی شهرداری ساری که هر ۱۵ روز یکبار می‌روم برنامه و استراتژیک خروج از این وضعیت بحرانی وجود ندارد و چرا که نیمی از وقتش درگیر اجرای دستورات شهرداری توسط سازمان‌ها است و و مردم نیز برای مطالبات‌شان رجوع می‌کنند.

 این مسؤول با عنوان اینکه ما امروز فرزانه را به عنوان فرد سراسر تجربه شهرداری که باید این مسیر را ادامه دهد نمی‌بینیم، افزود: وضعیت نیروها باید مشخص شود، باشند با نباشند؟ این سیستم صحیحی نیست و اگر قرار است باشند (در صورتیکه نباید قانونا نباید باشند،) تکلیف‌شان مشخص شود و تک‌تک سازمان‌ها انحراف در بودجه دارند.

 
*از بانک شهر به اسم این پروژه وام گرفته شد

رئیس کمیسیون عمران و بودجه شورای شهر ساری نیز با بیان اینکه برای حل مشکل ترافیکی پل تجن باید اتمام پروژه پل کابلی زغالچال در اولویت اول باشد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش ۴۰ میلیارد تومان پول برای تملک‌های پل کابلی زغالچال نیاز داریم و طی هفت سال گذشته تنها ۶ میلیارد تومان برای پل کابلی هزینه شد و چرا که هیچ اراده‌ای وجود نداشت.

 علی‌اکبر زلیکانی افزود: شهردار سابق در همه جلسات گفتن که این پروژه را تمام می‌کنند و از بانک شهر به اسم این پروژه وام گرفته شد اما در جاهای دیگر هزینه شد.


*از عملکرد حمید فرزانه دفاع می‌کنم

 وی بیان کرد: از عملکرد حمید فرزانه دفاع می‌کنم، همه کاسه و کوزه‌ها بر سر این پیرمرد شکاندند و تنها سه ماه که سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفته است و مشکلاتی که در حوزه عمرانی زیر ذره‌بین قرار دادیم حتی یک سال آخر حضور شهردار سابق ساری بیشتر پروژه‌ها تعطیل بود.

 زلیکانی تصریح کرد: عامل اصلی به تاخیر افتادن پروژه‌ها این است که بدون قراداد پیمانکار را واردار به کار می‌کردند و الان پیمانکار می‌گوید که قرداد ندارد و سرپرست شهردار هم می‌ترسد امضا کند.
 

*نباید مسائل خانوادگی را قاطی کنیم

رئیس کمیسیون عمرانی شهرداری ساری بیان کرد: اینجا صحن شورا است و نباید مسائل خانوادگی را قاطی کنیم و چون عبوری دایی من (خطاب به قاسمی) است و ازش تعریف کنیم و منابعی که شما امروز به اسم آقای عبوری تمام می‌کنید با همکاری شورای چهارم و پنجم بود.

 وی گفت: هیچ اراده‌ای وجود ندارد که حمید فرزانه در این شهر کار کند و می‌خواهند عبوری قهرمان بماند در صورتیکه فرزانه چند ماهه که آمده است و همه مشکلات شهر را می‌خواهند گردن فرزانه بیاندازند.
 

*این پل یادگاری برای عروس و داماد می‌شود

یکی دیگر از  اعضای شورای شهر ساری نیز گفت:  پل کابلی زمانی که طاهایی استاندار  (استاندار دولت قبل) شود شروع شد؛ گفتیم که پل را شروع نکنید و این پل یادگاری برای عروس و داماد می‌شود، هفت سال عبوری شهردار سابق در بودجه اعتبار این پل را دید اما هزینه برای این پل هزینه نشد و مسیری را رفتیم که نباید می‌رفتیم.

فرامرز نقیبی افزود: شهرداری دچار مشکل مالی است و با کار کردن پرسنل شهرداری حل می‌شود و شهرداری که نتواند ۴۰۰ میلیون تومان درامد داشته باشد باید درش را بست.


*شهردار سابق هیچ چیز را با خودش نبرده است


دیگر عضو شورای شهر ساری بیان کرد: شهردار سابق رفت آیا معاونان و کارگرانش و همه ماشین‌آلات و امکانات را با خودش برد و آیا از شهرداری گرفته شده است و آیا مصوبات شورا لغو شده؟ چه اتفاقی برای شهر افتاده است؟

علیجان شمشیربند افزود: چرا سازمان عمران ۶۰۰ پرسنل بیکار دارد و همه اعضای شورا پیگیری کنند و به سرپرست شهرداری کمک کنند که چه اتفاقی در شهرداری می‌افتد.

وی افزود: شهردار سابق هیچ چیز را با خودش نبرده است و همه کارشان را انجام دهند و این مطالبه و خواسته مردم است جالب است که نیروها کم نشده بلکه بیشتر هم شدند.

 رئیس شورای شهر ساری نیز اظهار کرد: چهار ماه گذشته دوران تغییر و گذار در شهرداری بوده و می‌توان گفت یک سکته‌ای این وسط وجود داشت.

 مسعود مدینه گفت: 50 میلیارد تومان پول برای اتمام بودجه به زباله‌سوز ساری تعلق گرفت که  در تهران ۱۰ میلیارد تومان از بودجه ما کسر و به استان همجوار دادند که این مسئله در مجمع نمایندگان پیگیری می‌شود و این موضوع از حساسیت بالایی است.
 

در پایان جلسه شورا درگیری لفظی بین قاسمی و زلیکانی رخ داد.

 منبع:فارس

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.218 seconds.